[Erp5-poland] testowanie wydajności, szukanie wąskich gardeł - UI i odczucia userów

Łukasz Nowak lukasz.nowak w ventis.com.pl
Pią, 23 Lis 2007, 16:57:29 CET

Witam,

Wstępem - czy wydaje mi się, czy Zope-2 jest szybkościowo-wydajnościowy
słaby? I wcale się nie skaluje - bez użycia ZEO czy clusteringu?
Zakładam, że tak.

Mamy coraz więcej różnorodnie powiązanych ze sobą danych w systemie. Od
pewnego czasu zaczynają być problemy z wydajnością. Np. wyświetlanie
accounting_module listboxa trwa...8 sekund. Niektóre raporty generują
się po 20 sekund, a sposób ich używania czy potrzeby firmy zakładają,
że powinny być dostępne w 1-2 sekundy.

Mam ogólne pytanie - w jaki sposób - nie uciekając się do technologii
testowania UI w stylu mechanize, etc - wytestować wydajność formatek?
Byłbym wdzięczny za URI na sieci do analizy problemu. Na razie moje
profilery są dość proste:

==SNIP==
## Script (Python) "profik"
##bind container=container
##bind context=context
##bind namespace=
##bind script=script
##bind subpath=traverse_subpath
##parameters=
##title=
##
for i in range(1,6):
  b = DateTime().timeTime()
  context.accounting_module.view()
  e = DateTime().timeTime()

  print i,e-b

request=context.REQUEST
request.RESPONSE.setHeader('Content-type', 'text/plain')
return printed
==SNIP==

Mam zamiar potworzyć sobie klasy, które wyliczą średnie czasy generacji
różnych formatek na portal type'ach, z ewentualnym testowaniem wywołań
okrojonych (np. listbox z mniejszą ilością kolumn, aby stwierdzić, czy
jakaś konkretna nie kładzie systemu na kolana).

Jeśli jesteście zainteresowani współpracą, macie propozycje, uwagi czy
znacie już temat byłbym wdzięczny za sugestie.

Miłego weekendu,
Łukasz

--
Łukasz Nowak R&D Ventis http://www.ventis.com.pl/
tel: +48 32 768 16 85 fax: +48 32 392 10 61