[Erp5-poland] efka - projekt struktury GAP

Łukasz Nowak lukasz.nowak w ventis.com.pl
Śro, 4 Cze 2008, 13:13:25 CEST

On 2008-06-04, 13:02:48
bartek <bartek w erp5.pl> wrote:

> Ok - to może zrób to od razu na wiki?

> W ERP5 nie ma subkont w tradycyjnym rozumieniu - dla firmy A nie
> będzie specjalnych subkont, tylko ileś tam transakcji, jedne na
> koncie 201, inne na koncie 202, wszystkie powiązane z firmą A. Na
> zakładce "Transakcje" firmy A zobaczysz wszystkie transakcje z nią
> związane - albo tylko te na 20%. Czy to jest to o co chodzi?
>
> Jak miałoby wyglądać samo kompensowanie? Jakaś transakcja, czy cuś?

Tak mamy zrobine w Ventisie - kompensaty faktur (transkacji)
zakupu/sprzedaży z dostawco-odbiorcami.

Na razie kompensata dwóch faktur przeciwnego typu, ale jednak zrobimy
kompensatę wiele do wiele.

To oczywiście można też rozwiązać za pomocą magicznego grouping
widocznego na zakładce Transactions dla Organizacji/Osoby.

Wracając do meritum - kompensacja to (chyba :) ) transakcja księgowa
odwrotnie "zaksięgowana" na odpowiednich kontach. Nie wiem jak jest
koszernie/Nexedish, ale SOA#1. W innym przypadku SOD#1.

Co do faktu, że nie trzeba mieć kont dla firm. Firma to Node, może być
użyty w zapytaniach/domain tree, dlatego to tak działa. Oczywiście
da się zrobić "virtual account module", który zrobi numerki kont,
aby księgowi nie przeżyli aż takiego szoku "kulturowego". Mogę się mylić
[tm].

Łukasz

--
Łukasz Nowak R&D Ventis http://www.ventis.com.pl/
tel: +48 32 768 16 85 fax: +48 32 392 10 61