[Erp5-poland] efka - projekt struktury GAP

bartek bartek w erp5.pl
Śro, 4 Cze 2008, 13:02:48 CEST

Tomasz Brzezina wrote:
> Jak dla mnie super z jednym wyjątkiem:
>
> konta 20 i 21 zamieniłbym na
>
> [20] rozliczenia z kontrahentami
>
> [201] rozliczenia z odbiorcami
> [202] rozliczenia z dostawcami

Ok - to może zrób to od razu na wiki?

> chodzi o to że obroty i saldo konta [20 - nowe] są "bardzo interesujące"
> a tak trzeba za każdym razem sumować [20 - stare] i [21 - stare]
>
> Chciałbym także aby podczas implementacji zadbano, aby subkonta
> odbiorców i dostawców pokrywały się, czyli firma A o subkoncie 0001234
> miała zarówno konto 20-0001234 jak i 21-0001234 (lub wg mojej numeracji
> - 201-0001234 i 202-0001234. Czasami zdarza się, że firma jest

W ERP5 nie ma subkont w tradycyjnym rozumieniu - dla firmy A nie będzie
specjalnych subkont, tylko ileś tam transakcji, jedne na koncie 201,
inne na koncie 202, wszystkie powiązane z firmą A. Na zakładce
"Transakcje" firmy A zobaczysz wszystkie transakcje z nią związane -
albo tylko te na 20%. Czy to jest to o co chodzi?

Jak miałoby wyglądać samo kompensowanie? Jakaś transakcja, czy cuś?

B.

> jednocześnie dostawcą i odbiorcą i wtedy miło jest kompensować to między
>  kontami o identycznej numeracji. "Normalną" sytuacją na rynku jest to,
> że firma jako dostawca ma nr 0001234 a jako odbiorca ma nr 000045 (bo
> jak zaczęli współpracę, to była 1234tym dostawcą i czterdziestym piątym
> odbiorcą.

"feelings affect productivity. (...) unhappy people write worse
software, and less of it."
Karl Fogel, "Producing Open Source Software"