[Erp5-poland] Format bankowy Elixir i walidator

bartek bartek w erp5.pl
Wto, 22 Kwi 2008, 16:46:30 CEST

Łukasz Nowak wrote:
> Witam,

> Hm. No ok - ale łatwiej mi to modelować jako osobną binarkę, potem
> zrobić z tego bibliotekę z API.
>
> Poza tym jako zewnętrzne narzędzie przyda się również - np. po
> wyeksportowaniu z systemu pliku Elixir, wartołoby mieć możliwość w
> skrypcie sprawdzenia go.
>
> W samym erp5 mogłoby to biegać jako ExternalMethod, która by
> importowała odpowiednią bibliotekę pythona.

No i ok, może tak być.

Z tym że AFAIK Elixir jest systemem polskim, więc walidator powinien się
znaleźć w odpowiednim miejscu, albo jako Extension do którejś z bt-ek
"pl", a jeśli jako niezależna biblioteka to trzeba się zastanowić nad
odpowiednim rozwiązaniem. Może np generyczne API i możliwość dodawania
implementacji - podobna idea jest wykorzystana np w "listmanie".

Bo walidować przy pomocy takiego narzędzia można by dużo rzeczy, np
numery rachunków bankowych które mają zaszytą sumę kontrolną; kiedyś
zakodowałem w pythonie algorytm naliczania takiej sumy, jak znajdę to
mogę dorzucić.

Bartek

> Łukasz
>
> PS. W załączniku binarka + dane testowe (poprawne). Chętnie przyjmę
> dowolną ilość danych testowych. Oczywiście to jest najprostsze
> testowanie - same asercje, trzeba będzie odpowiednio pobudować.

"feelings affect productivity. (...) unhappy people write worse
software, and less of it."
Karl Fogel, "Producing Open Source Software"