[Erp5-poland] safety

Tomasz Brzezina tomasz w brzezina.pl
Pon, 26 Lis 2007, 09:09:43 CET

Jacek Medrzycki pisze:

> Jeśli przez "skrypty" rozumiemy zawartość INSTANCE_HOME (bez data.fs) ,
> to w zasadzie nie ma takiej potrzeby. Tam coś zmienić może jedynie
> developer i wtedy można zrobić backup instance home.
Ok. Ok. (wyszedłem z założenia że będę tam grzebał jako developer ;D
W sensie częstych upgrejdów.

> Z drugiej strony, to co zajmuje gros miejsca to data.fs. Reszta nie jest
> taka duża.
> No, powiedzmy tyle razy ile jest to wymagane przez politykę
> bezpieczeństwa. Może wystarczać raz, może być konieczność backupowania
> kilka razy dziennie.
> Nb., jest narzędzie (nazywa się to-to repozo.py, nie pamiętam czy jest w
> standardzie czy musiałem doinstalować) co umożliwia robienie
> incrementalnych i pełnych backupów data.fs bez zatrzymywania zope'a.
> Więc jak ktoś chce, to inkrementalki można i co dziesięć minut puszczać.
O, to jest dobre, ale w kontekście problemu mysqla poniżej akceptowalne
jest zatrzymanie zope na czas backupu.

czyli procedura backupu:
1. zatrzymanie zope
2. dump mysql'a
3. backup pliko data.fs
4. włączenie zope
4. rsync reszty dysku w tym INSTANCE_HOME (z pominięciem niektórych
katalogów /dev, /tmp, /proc etc.

> [...]
> informacja o tym jest w bazie mysql tylko (IMHO). Więc dobrze dumpować
> jest bazę myslq.
> Haczyk - jeśli erp5 ostro miele activitiesami, to prawdopodobnie backupy
> zope-a i mysql będą out of sync. Dobrze jest robić backup Data.fs wtedy,
> kiedy mamy pewność, że zope nie pracuje - albo faktycznie go zatrzymać,
> mimo możliwości robienia backupu online.

> W praktyce, jeśli był zrobiony dump bazy (albo baza nie ucierpiała) i
> baza jest sync z Data.fs, to może nie być konieczne robienie niczego.
> Tu nie ma gwaracji. Reideksacja dużego sajta pewnie może trwać z godzinę.
noo 600 minut to raczej więcej niż godzina ;D

> No w sumie się zgadza.

procedura awaryjna:
1. kupuję nowy dysk
2. instaluję system, odtwarzam backup systemu w tym instance_home
3. kopiuję z backupa plik data.fs
4. restore mysql
5. restart sytemu dla pewności
6. oczekiwanie na reindexację X minut czasu gdzie X < 600
7. UFF! Po kłopocie

--
T.