[Erp5-poland] Jak zrobić upgrade - normalnie, wytnij-wklej czy jakaś inne lepsza metoda?

bartek bartek w erp5.pl
Pią, 23 Lis 2007, 09:58:51 CET

Łukasz Nowak wrote:
> Witam,
>
> Pytania wstępne. Czy macie duże problemy z upgrade'ami mocno
> zmodyfikowanych systemów? Np. próba robienia upgrade co dzień/tydzień do
> najnowszej rewizji? Czy robicie częste (co najmniej cotygodniowe)
> upgrade'y? Zakładam, że nie.

Słusznie zakładasz :) Jak dotąd robiliśmy to nieco chaotycznie, czyli
jak trzeba było coś upgrejdnąć to się ciągnęło HEAD i pluło trzy razy
przez lewe ramię. A żeby nie zapluć biura robiliśmy to jak najrzadziej :)

Teraz mam taki plan żeby wszystkie sajty podnieść do 17264, przynajmniej
będzie wiadomo czego się trzymać, wiemy już mniej więcej jakie w tej
rewizji są bugi, w razie czego będziemy nakładać patche, ale też na
wszystkich sajtach te same, więc będzie prościej. Za jakiś czas znowu
wybierzemy rewizję o przyzwoicie niskiej liczbie błędów w testach i
znowu podniesiemy wszystkie sajty.

> Mam problem. Obecnie pracujemy na rewizji 15401. Próbowaliśmy zrobić
> upgrade do 17264, niestety test-coverage Nexedi nie wykazał kilku
> istotnych błędów. Korzystamy dużo z symulacji (trade, accounting,
> zaczynamy MRP) oraz stocków - niestety test-coverage na to jest bardzo
> niepełny.

To może napiszemy parę testów? Jak dla mnie to możesz zostać "contrib
testing coordinator", wyspecyfikuj co trzeba i w miarę możliwości
czasowych jakieś testy możemy wysmażyć.

> Pytanie: jakie widzicie inne propozycje upgrade? Wyeksportować *_module
> i inne istotne foldery z site'a do .zexp i zaimportować je do nowo
> postawionej wersji? Użyć SyncML do przeniesienia danych z jednego site
> do drugiego? Coś innego?

Na moje oko przeniesienie przez zexp powinno być ok, można spróbować.
Sam się chętnie dowiem czy to działa.

> Zakładam, że nasz test-coverage będzie pełny (czyt. w 100% sprawdzi
> wszystkie krytyczne dla firmy akcje wykonywane w systemie).

Patrz powyżej - może macie jakieś generyczne testy które można by
zakomitować do core?

B.

--
"feelings affect productivity. (...) unhappy people write worse
software, and less of it."